Öğretmen vatanımda adım.. Bu torpaqlarda ise müellimelikdir vasfım..
ÖĞRETMEN ama bu torpaqlarda MÜELLİMELİKDİR vazifem...
22 Şubat 2012 Çarşamba
RASPUTIN
Boney in - daha dogrusu Bobby Farrell in absurd hareketleriyle zihnime kazinan ve arada dinlemeyi sevdigim guzel ve sozleri ile de lginc- sarkisi.
Rasputin'i Vikipedi baska anlatir, Rusya karsitlari baska, eee ben de Sahsen tanimadim icin Boney in sarkisini sevdim icin hakkinda malumat vermeyip sadece muzige uyup zihnimde ayni absurdlugu de ben yapmaya devam edicim.Ra-rarasputiiin:)
13 Şubat 2012 Pazartesi
Sandra Bullock`tan beklenmeyen bir tarz
Sandra Bullock dediğimde aklıma ya romantik komedi ya da aksiyon gelirdi. Ve benim için çok da aman aman bir oyuncu değildi. Onun olduğu terazinin diğer kefesinde hep aklıma Julıa Roberts gelir ve Roberts'in kefesi fazlasıyla ağır basardı.
Ta ki bu filme rastlayana kadar.
The Blind side filmimizin adı. aslında Ekim gibi izledim ama buraya eklemediğim yeni aklıma geldi. Tamam Roberts'i hala geçmiş ya da kefesini bastırmış değil ama bu filmdeki oyunculuğuyla Bullock gözümde hızla yerini yükseltti:)Tabi benim gözüm sinema dünyası için olmasa da bi kaç arkadaşım tarafından iyi ölçüt olarak kabul edilir.
Filmi benim gözümde etkileyici yapan birinci öğe yaşanmış olması, ikinci öğe eğitimle alakalı olması,üçüncüsünü ise hatırlamıyorum:))Çok zevkli ve mesajı bol bir film.
Ama filmde mükemmel bir şekilde Hristyan ve Amerikan kültür propagandası yapılmış varoş zenciler temiz beyazlar. Zenciyi temizleyen beyazlar. Deterjan reklamına döndürdüm filmi. Bu mekanın saatiyle 00.24 te aklıma bu film geldi unutmadan yazıyım dedim. Yoksa biliyorsunuz hafızamın tozlu sayfalarına düşüp açığa çıkamayacaktı.
Selametle veee yine yazabilmek ümidiyle...
Ta ki bu filme rastlayana kadar.
The Blind side filmimizin adı. aslında Ekim gibi izledim ama buraya eklemediğim yeni aklıma geldi. Tamam Roberts'i hala geçmiş ya da kefesini bastırmış değil ama bu filmdeki oyunculuğuyla Bullock gözümde hızla yerini yükseltti:)Tabi benim gözüm sinema dünyası için olmasa da bi kaç arkadaşım tarafından iyi ölçüt olarak kabul edilir.
Filmi benim gözümde etkileyici yapan birinci öğe yaşanmış olması, ikinci öğe eğitimle alakalı olması,üçüncüsünü ise hatırlamıyorum:))Çok zevkli ve mesajı bol bir film.
Ama filmde mükemmel bir şekilde Hristyan ve Amerikan kültür propagandası yapılmış varoş zenciler temiz beyazlar. Zenciyi temizleyen beyazlar. Deterjan reklamına döndürdüm filmi. Bu mekanın saatiyle 00.24 te aklıma bu film geldi unutmadan yazıyım dedim. Yoksa biliyorsunuz hafızamın tozlu sayfalarına düşüp açığa çıkamayacaktı.
Selametle veee yine yazabilmek ümidiyle...
10 Şubat 2012 Cuma
AMIR KHAN dan EĞİTİM FİLMLERİ
Bir ara can sıkıntısıyla başlamış olduğum Kore dizilerinde tarihlerini, tarihin tüm dokusuna sadık kalarak anlatmalarına hayran kalmıştım.
Şimdi de Hint sinemasında Amir Khan ın iki filmiyle mesaj içerikli filmlerine hayran kaldım Bolywood un. Öğretmen olarak birinde gülmekten diğerinde ağlamaktan kırıldım şiddetle tavsiye ediyorum.
3 ıdıots hem eğitmen olarak sizi hem de umumi eğitim sistemini çemberine alan bir ironi abidesi.
Her Çocuk Özeldir se anlatılmaz yaşanır cinsinden bir film. Eğitmenden önce anne babaların da muhakkak izlemesi gerekir derim.Selametle..
Şimdi de Hint sinemasında Amir Khan ın iki filmiyle mesaj içerikli filmlerine hayran kaldım Bolywood un. Öğretmen olarak birinde gülmekten diğerinde ağlamaktan kırıldım şiddetle tavsiye ediyorum.
3 ıdıots hem eğitmen olarak sizi hem de umumi eğitim sistemini çemberine alan bir ironi abidesi.
Her Çocuk Özeldir se anlatılmaz yaşanır cinsinden bir film. Eğitmenden önce anne babaların da muhakkak izlemesi gerekir derim.Selametle..
30 Aralık 2011 Cuma
....
Yaşamak bazen harcamakla başlar bazen feda etmekle bazen de bencillikle...
Mutluluk bazen sevmekle başlar bazen kabullenmekle bazen de alışmakla...
Sevgi başlar ya yolun en başında ya da kursağında kalır öylece sessizce...
....
Tam olmak HUZUR u bulmak bazen imkansız bazense burnunun dibinde...
Acı olansa burnunun dibindeki huzuru göremeyen basiretsizliğimizde...
...
5 Aralık 2011 Pazartesi
YİTER YA! KİPATLARIMI VERİN Bİ DE SICAK ÇAY VERİN BANA:)
Eveeet sonunda şuraya iki kelam yazacak vakit bulabildim.
İnanmayabilir abartma diyebilir kızadabilirsiniz ama napim ben var ya iki buçuk aydır bi kipat bitirmedim:(
Temmuz sonu evlilik bir ay sonra yurttan ayrılık. (Ya o düğün arefesinde ve sonrasında 3 kitap okumuştuuum:) Sonra burda ev yerleştirme alışverişler ev sahibi falan bayram falan sonra okullar açıldı üstüne bir de bu yıl bana birinci sınıflar yani en enerjik sınıf verildi. Üstine olmadı eşimin beni iteklemesi sonucu master a başladım haftanın 6 günü eve kendimi zor attım. Pazar günü kendimi temizlik ve yemeklere adadım:)Bu arada burayı terk i diyar edip yemek blogu bile açmayı düşünmüştüm ki iki haftadır fırında yakdığım ürünlerle o da yalan oldu:S
O yukarıdaki kahramanımızdan hiçbir farkım kalmadııı:)):)Çok şükür..
Ya elimde bi kitap getirmiştim onu da burda bi arkadaş kaptı sağolsun hala dönmedi:)
şimdi buraya Söööz veriyorum bulup bi kitap biticiim:)-tabi bu arada masterdan iki sunum hazırlayıp sunmam ve de miniminilerimin üzerinde yoğunlaşmamada gerek ama söz veriyorum haftaya geldimde en azından bi kitabı bitireyazıciiim:)
Eee tabi arada yorgun düşüp eşimle oturup film izlediğim zamanlar oldu o filmcikleri de vakit bulursam yaziciiim.
Sadece hala bu yoğunlukda kilo vermeyip de alıyorum ya hayranım şu bünyemeee:)))
Apar topar yazdığım ne kadar da belli:)
Dönecem inş. ....
İnanmayabilir abartma diyebilir kızadabilirsiniz ama napim ben var ya iki buçuk aydır bi kipat bitirmedim:(
Temmuz sonu evlilik bir ay sonra yurttan ayrılık. (Ya o düğün arefesinde ve sonrasında 3 kitap okumuştuuum:) Sonra burda ev yerleştirme alışverişler ev sahibi falan bayram falan sonra okullar açıldı üstüne bir de bu yıl bana birinci sınıflar yani en enerjik sınıf verildi. Üstine olmadı eşimin beni iteklemesi sonucu master a başladım haftanın 6 günü eve kendimi zor attım. Pazar günü kendimi temizlik ve yemeklere adadım:)Bu arada burayı terk i diyar edip yemek blogu bile açmayı düşünmüştüm ki iki haftadır fırında yakdığım ürünlerle o da yalan oldu:S
O yukarıdaki kahramanımızdan hiçbir farkım kalmadııı:)):)Çok şükür..
Ya elimde bi kitap getirmiştim onu da burda bi arkadaş kaptı sağolsun hala dönmedi:)
şimdi buraya Söööz veriyorum bulup bi kitap biticiim:)-tabi bu arada masterdan iki sunum hazırlayıp sunmam ve de miniminilerimin üzerinde yoğunlaşmamada gerek ama söz veriyorum haftaya geldimde en azından bi kitabı bitireyazıciiim:)
Eee tabi arada yorgun düşüp eşimle oturup film izlediğim zamanlar oldu o filmcikleri de vakit bulursam yaziciiim.
Sadece hala bu yoğunlukda kilo vermeyip de alıyorum ya hayranım şu bünyemeee:)))
Apar topar yazdığım ne kadar da belli:)
Dönecem inş. ....
Etiketler:
alışma,
aşçı,
dersler,
ev hanımı,
evlilik,
gadget,
kitapları özleme,
okul,
okuyamama,
öğrenci,
öğretmenlik,
plansızlık
1 Eylül 2011 Perşembe
Düğün karmaşamızda ve ertesinde okuyabildiklerim
İki kitap ancak okuyabildim onca koşuşturmanın stresin arasında:)
Ama ikisi de her sayfasında iyiki dediğim cinstendi. Hüseyin N. Atsız'ın kitabı şimdiye kadar niye okumadım cinsindendi.
Hmm Efenim öncelikle BOZKURTLAR'dan başlayalım.
Kitap Türklerin ilk yerleşkelerinden Orta Asya'dan başlıyor. Bir nevi Genel Türk Tarihinin, destanların kurgusunda dolaşıyorsunuz. Aslında lisede okusaydım hem bu dersi hem de edebiyat dersindeki destanları hiç zorlanmadan anlar ve bilgilenirdim diye hayıflandım. H. Nihal Atsız ın önce "Bozkurtlar'ın Ölümü" daha sonra ise ikinci kitap olarak basılan "Bozkurtlar Diriliyor" adlı eserlerinin birleşiminden oluşmuş "Bozkurtlar"
Türkler'in bozkırdaki yaşam mücadelesini, daha devlet olmanın o ilk zamanlarından itibaren olan-ki lider olan her toplulukta ilkel çağlarda dahi karşılaşılan-entrikaları, destanların ortaya çıkışını kopuzla yapılan muhteşem törenleri söylenen ağıtları hepsini damağınızda tarihin o acı ekşimsi tadını hissettirmiş ATSIZ. Şimdiye kadar okuduğum en iyi tarihi romandı kuşkusuz.kurgusunda hiçbir boşluğa rastlamadım belki kafamdaki binlerce telaştan belki subjektif okumamdan:)
Atsız'ın saf bir Türkçeyle pozitif ılımlı bir milliyetçilikle yazdığı kitabından esinlenip facedeki hayranlarına bir göz atayım dedim. Bir beklentim yoktu edebi ve tarihi kaygısı olan entellektüel bir milliyetçilik ülkücülük beklemiyordum. Ama kendine hayran sıfatı verenler sayfada açıkça ırkçılık-ki ırkın yada ırkçılığın ne olduğunu bilmeden-faşistlik yapıyorlardı. Facedeki hangi hayran sayfası hayırlıda ben ümitlendiysem:) velhasıl kelam şiddetle tavsiyemdir BOZKURTLAR
ELİF ŞAFAK POLİSİYE YAZSIIIIIIIIIIIN!!
Ahmet Ümit'i ezberledimizden mi nedir artık kitabın başında katili maktulü tesbit edip şaşırtması için ümitlenip kitabı bitirmeye çalışırız. Ama Elif Şafak nasıl bir ters köşe yaptı da allak bullak etti beni anlatamam. Ya hu Şafak ne olur polisiye yaz bizde kurgu görelim şöyle ya hu!
Türkiye'den ayrılırken ne yzık ki bu defa iki kitap alabildim yanıma biri de İskender di. İyiki de almışım! Bunca koşuşturmanın arasında sürükledi beni sağolsun. Soyağacı meselesine hastayım. İl Emily Bronte'nin Uğultulu Tepeleri'nde rastlamıştım bu olaya ve müthiş bayılmıştım. Şafak tüm karakterlerin olduğu bir soyağacını başa yerleştirmiş ve her karakterinde kurgusunu mükemmel yapmış:)
Kurguda sadece Cemile'nin İngiltere'ye gitme meselesi biraz kapalı kalmış bir de Yunus'un Tobikosuna ne oldu. Hmm bir de sonu.. sanki devamı mı gelecek İskender'in öyle bir son var ortada ya da yok bir son yok gibi öylece bitti kitap.
Toplumda hakikaten var olan bu arafta kalmış insanların hikayesi bence devam etmeli.
Evet şimdi bende bir Şafak çılgınlığı başladı bakalım burdan temin edebilecek miyim :):)
Şimdilik eyvallah arkadaşlar mutfak ev işleri okullar da açılıyor az kaldı bakalım ne bulup ne okurum artık:)
3 Temmuz 2011 Pazar
Yorgunluk&Mutluluk...
Başta ayrılık sonra yolculuk ardından yorgunluk ve şimdi de HASRET...
Vay beee ben kipatlarım ve ailem dışında bişey özleyebiliyorumuşum..
Güzelmiş..
Vay beee ben kipatlarım ve ailem dışında bişey özleyebiliyorumuşum..
Güzelmiş..
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)






